Dynamo’s
Het dynamo revisieproces
Bij demontage van de dynamo wordt het voor- en achter schild in de zandstraler gestraald. Daarna gaan de schilden in de werpstraler (gevuld met stalen straalkorrels). Hier komen de schilden als nieuw uit. De poelie wordt eveneens gestraald en daarna gespoten met hittebestendige verf. De sleepringen van de rotor worden afgedraaid of indien versleten vervangen. De stator wordt doorgemeten en indien nodig vervangen. De lagers, het diodeblok, de borstels en de regelaar worden altijd vernieuwd. Na montage wordt de dynamo uitvoering getest op de testbank. Bij positief resultaat is de desbetreffende dynamo weer klaar voor gebruik. Dit proces is dus niet alleen goedkoper maar ook nog eens duurzaam door het hergebruik van onderdelen.
Nieuwe dynamo
Is de dynamo niet meer te redden of is het revisie proces simpel weg te duur in vergelijking tot een nieuwe dynamo . bij Rotor kunnen wij u ook een nieuwe originele dynamo aanbieden. Dit doen wij altijd in overleg met u zodat u weet wat u moet betalen. Wij kunnen nieuwe units aanbieden voor een goeie prijs van bekende merken zoals B osch, Denso, Hitachi, Mitsubishi, Valeo enz.
Goedkoop alternatief
Door de groeiende markt van Chinese onderdelen kunnen wij uw nu ook een goedkopere oplossing bieden. Hiermee houden wij rekening met uw portemonnee. Bij Rotor bieden wij alleen producten aan waar wij 100% achterstaan. Op al de nieuwe imitatie units geven wij twee jaar garantie.
Oldtimers
Omdat wij al meer dan 40 jaar expe rts zijn op het gebied van starters en dynamo’s kijken wij nergens meer van op. Wij vinden het dan ook fantastisch om u te helpen met de starter en/of dynamo van uw oldtimer. Heeft u een mooi Project waar u alleen maar de beste onderdelen in wilt stoppen, vraag ons gerust is naar de Bosch Klassieke onderdelen